גיזום עץ לימון – שאלות נפוצות

כריתת וגיזום של עצים ברמה הגבוהה ביותר!

עץ הלימון אינו גדל באופן טבעי בישראל. על מנת ליהנות מפירותיו יש לדאוג לו לסביבה האופטימלית. בתחילת דרכו במקום החדש, יש לשמור עליו ולדאוג שלא תפגע בו רוח חזקה כדי שלא ישבר ולא יפגע. יש להשקות אותו ולדאוג לאדמה טובה שתוכל להזין אותו. לאחר הקליטה שלו יש להמשיך לדאוג לו וכחלק מכך יש לבצע גיזום עץ לימון על פי הצורך.

הרבה אנשים מחבבים את עצי הלימונים. הפריחה היפה, הצבע הצהוב שמנקד בהרבה אור ויופי את העץ עם הבשלת הפירות ובכלל הטעם הלימוני העשיר, הארומה שלו, הניחוח שלו, כל אלו מובילים לכך שיש רבים שמתחברים מאוד דווקא לעץ ולפרי הזה.

חשוב לדעת שעצי הלימון דורשים טיפול מאוד ספציפי ואם לא מעניקים להם אותם, התוצאות יבואו לידי ביטוי בדמות פירות שלא יצמחו כמו שציפיתם, עץ שלא ייראה במיטבו ובקיצור – אכזבות.

על כן, אם החלטתם ללכת על עץ לימונים, שימו לב לכל ההוראות והכללים וקחו אותם בחשבון עוד לפני שתשתלו את העץ.

גיזום עץ לימון

הכירו את עץ הלימון

עץ הלימונים הוא עץ נמוך יחסית לעצים אחרים. הגובה המקסימלי שלו עשוי להגיע עד לשישה מטרים לכל היותר. ענפי העץ מחודדים והפרחים שלו הם בצבעי הסגול.

למעשה בכל משתלה אפשר לקנות עץ לימונים. הזמן הכי טוב לנטוע עץ כזה הוא בתקופת האביב. גם בעונות האחרות הצמח עדיין ייקלט היטב וייתן תוצאות טובות כי לא מדובר כאן בצמח מפונק. הוא משתלב היטב בכל סוגי הקרקע כמעט והוא גם עמיד יחסית. זו הסיבה שיש גם כאלה שבוחרים לגדל אותו בתוך עציץ בבית ועדיין נהנים הם מתוצאות יפות מאוד.

עץ הלימון מחייב השקעה, השקיה ותחזוקה נאותה לכל אורך השנה.

גיזום עץ לימון – שלב אחרי שלב

גיזום עץ הלימון זהו אחד השלבים החשובים ביותר עליהם יש להקפיד לצורך שמירה ותחזוקה נאותה של עץ הלימון.

כדאי מאוד להיעזר לשם כך בשירות מקצועי של אנשי מקצוע בתחום הזה של הגננות היות וגיזום, עד כמה שזה נראה פשוט, מחייב מקצועיות. אם הגיזום נעשה שלא בצורה הנכונה, התוצאה עלולה להיות עגומה מאוד. הצמח לא יצמח כמו שציפיתם, הוא ינבול מהר מאוד וגם הפירות שלו לא יהיו מוצלחים.

לגיזום יש זמן קבוע שזה הטוב ביותר עבור העץ, לרוב זה יהיה בסופו של החורף עם תחילת האביב.

חשוב להבין כי גיזום של עץ הלימון לא רק מסייע בכך שהענפים היבשים מוסרים מהעץ אלא גם מדובר בגיזום שפותח את הנוף ואת הצמרת של העץ ומאפשר כניסה של שמש לכל חלקי העץ. מה שתורם רבות לכל הפירות שצומחים בחלקי העץ הפנימיים. מעבר לכך מסייע הגיזום בקטיף נוח של הפירות לאחר מכן.

ראו גם: גיזום עצי פרי הדר.

גיזום עץ לימון

מחיר גיזום עץ לימון לפי גודל

גיזום מחיר
גיזום עץ לימון צעיר 300 ₪ עד 450 ₪
גיזום עץ לימון בוגר עד לגובה של 6 מטר 400 ₪ עד 550 ₪

ציוד מומלץ לגיזום עץ לימון ועצי הדר בכללי

גיזום עצי הדר שבהם נכלל עץ לימון כולל בעיקר את הסרת הענפים שיוצאים לגובה. חשוב לגזום את העץ לאט לאט ובתשומת לב. חשוב להתאים את הכלים הנכונים והמתאימים לשם כך כאשר ההמלצה היא לבחור בכלי גינון נטענים שהם מתוצרת מוכרת וממותגת כאמינה.

בגדול נוכל להמליץ על הכלים הבאים:

  • מסור גבהים נטען – זהו כלי חזק מאוד וניתן לגזום בעזרתו את ענפי העץ הדקים ולטפח בעזרתו את העץ.
  • מסור שרשרת 18 אינץ' – זהו גם כן כלי חזק ועוצמתי שהוא גם נטען. זהו כלי מהיר ויעיל לגיזום הענפים של עץ הלימון. המסור עצמו לא כבד. הוא שוקל בסך הול 6 ק"ג. כך שהוא נוח מאוד לאחיזה וביצוע הניסור לצד היכולות והאפקטים הטובים שלו הרי שמדובר בהחלט בכלי יעיל במיוחד.
  • מסור שרשרת גבהים – מסור זה הוא מסור ייעודי לניסור של ענפים בגובה. הוא מסור שקט יחסית, נוח לאחיזה ומוטען במטען מהיר.

מדוע כדאי לבצע גיזום עץ לימון?

גיזום של עץ הלימון יכול לשפר את הגדילה שלו. הסרת ענפים וסידור שלהם מסייעים לגדילה לאזור הרצוי עבורנו, הסרת ענפים פצועים וטיפול במקרים של מזיקים או מחלות. ברגע שחלק מהענפים מתים, פגועים או חולים, הם יכולים להזיק לגדילה ולעץ כולו ופעולת הגיזום מחייה את העץ ודואגת שיגדל באופן מיטבי.

גיזום עץ לימון

על אילו דגשים יש להקפיד בעת הגיזום?

  • דיוק – יש לבצע גיזום עץ לימון כשכל ענף מקבל יחס נכון והחיתוך שלו מתבצע באופן מדויק. גיזום לא נכון עלול לפגוע בעץ ולמנוע צמיחה בריאה שלו.
  • זיהוי מזיקים – חשוב מאד לזהות אזורים שנגועים במזיקים או אזורים שנפגעו בשל סיבות אחרות. גיזום עץ לימון מיועד להרחיק סכנות לעץ ולאפשר לו לגדול בסביבה טובה.
  • כלי מתאים – הכלי המתאים לגיזום יהיה כלי חד שבאמצעותו אפשר יהיה להוריד את הענף בפעולה אחת ובלי להזיק לענף כולו.
  • צמצום נכון של העץ – בתהליך גיזום של עץ לימון מצמצמים את כמות הענפים ויש להקפיד לא למצמצם יתר על המידה אלא לעשות עבודה מדויקת.

מתי כדאי לבצע גיזום עץ לימון?

את הגיזום של עץ הלימון מומלץ לבצע בסוף החורף ובתחילת עונת האביב. תקופה זו היא קודמת לפריחה של הלימון וגיזום יאפשר לעץ לגדול בצורה המיטבית. גיזום בזמן יוביל לעץ בריא שענפיו הבריאים גדלים ונותנים פרי. גיזום בעונות אחרות יתבצע במידה והעץ נפגע (ממזג האוויר, פגיעה פיזית ועוד).

גיזום עץ לימון צריך להתבצע מתוך מחשבה על העץ וסביבתו. לכן כדאי להקפיד לבצע גיזום נכון של כל הענפים, להעניק לעץ את הצורה הטובה והיפה ביותר ולהקפיד שהסביבה שלו תהיה נקייה. חשוב לפנות בסיום התהליך את השאריות ובמיוחד אם ישנו חשש למזיקים ומחלות. השארת ענפים אלו עלולה להוביל לפגיעה מחודשת בעץ ובצמחים נוספים בסביבה.

 

איזה בעל מקצוע מתאים לביצוע הגיזום?

בעל המקצוע אשר מתאים לבצע גיזום עץ לימון יהיה גוזם, כורת או חוטב עצים. כלומר, הוא יהיה אדם שעבר הכשרה לבצע את העבודה ורצוי שיהיה לו ניסיון קודם עם עצי הדר ולימונים. נכון שאפשר לבצע את העבודה גם לבד, אך בחוסר ידע מתאים התוצאה עלולה להיות פגיעה לא מכוונת לעץ וצמיחה לא אידאלית שלו.

עצי לימון לפני גיזום

טיפ-טופ גיזום

טיפ-טום גיזום מעמידים לרשותך שירותי גיזום עצי לימון, עצי הדר, כריתה וטיפול בגינה. בעלי המקצוע שלנו עברו הכשרה מתאימה ויבטיחו לך גינה בריאה.

אנו מבצעים את העבודה מההתחלה ועד הסוף, מתכנון הגיזום ועד לפינוי השטח מלכלוך. על מנת שנוכל לעשות זאת כל שעלייך לעשות הוא להשאיר את פרטייך כאן באתר ואנו נחזור אלייך בהקדם האפשרי עם פרטים, מענה על שאלות והצעת מחיר רלוונטי לצרכי הגינה שלך.

5/5 - (5 votes)

מה היה לנו בכתבה?

טיפ-טופ גיזום
טיפ-טופ גיזום

שירותי גיזום מקצועיים על ידי חברת טיפ טופ גיזום וכריתת עצים.
חברתנו מספקת שירותי גיזום עצים למעלה מ-25 שנים! בפריסה ארצית. במקצועיות ואחריות.

חברת טיפ טופ גיזום היא אחת החברות הוותיקות בישראל בתחום גיזום העצים, לא רק שהחברה מספקת שירותים בפריסה ארצית אלא כל השירותים הם תחת מחיר אחיד וגם תנאי השירות הם חסרי תקדים. זאת אומרת שכאשר אתם מקבלים את השירות שלנו אתם מקבלים גם אחריות על העבודה.

חברת טיפ טופ גיזום תשמח להעניק לכם שירות גם, רוצים להצטרף למגוון הלקוחות המרוצים שלנו? התקשרו כעת 050-800-4095

השאירו פרטים או התקשרו
050-800-4095

רם דגני
קרא עוד
"חיפשתי חברה שתגזום את העץ שכל-כך מציק לי בחצר, הגעתי לטיפ טופ גיזום מגוגל וישר התלהבתי מהשירות שקיבלתי, כאשר הם הגיעו לבצע את העבודה הם עשו את זה במהירות תוך שמירה על הסביבה, המון תודה לכם, תותחים!"
חנה לוי
קרא עוד
"העץ הגבוה בבניין כבר הגיע לחלונות הבתים והיינו צריכים לגזום אותו. תודה לטיפ טופ גיזום שביצעו את העבודה במהירות ולא חשוב מכך, בהירות ומקצועיות. אני ממליצה בחום."
אורן לפיד
קרא עוד
"תודה רבה על שירות לא פחות ממצוין. מהטלפון הראשון ועד סיום העבודה הרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות. ממליץ בחום."
אורי כהן
קרא עוד
"תודה על עבודה מקצועית בגיזום 5 עצי דקל בחצר הבית. כיף לראות בעלי מקצוע טובים בעבודה."
סיגלית זגורי
קרא עוד
"תודה לצוות של טיפ טופ גיזום שהגיעו מהר לבצע כריתת עץ אצלנו בחצר של הבניין. הם עשו עבודה מצוינת כולל הגשת כל האישורים הדרושים. תודה רבה."
יהודה טלמור
קרא עוד
"אני רוצה להמליץ על השירות של טיפ טופ גיזום. הם עשו עבודה טובה, מהירה ומקצועית."
הקודם
הבא

יכול לעניין אותך

מידע מקצועי נוסף

כך תתחזקו את הגינה הפרטית שלכם

כל גינה צריכה תחזוקה. גינה אינה מתוחזקת היא גינה שמהר מאוד מאבדת את יופייה, הצמחים לא באמת מגיבים ולא עומדים בציפיות ובעלי החיים מגלים אף

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו - 050-8004095 דילוג לתוכן