אישור כריתת עצים – כל מה שנחוץ לדעת על התהליך

כריתת וגיזום של עצים ברמה הגבוהה ביותר!

העצים ברחבי ארץ ישראל נחשבים למוגנים ועל כן אין לכרות אותם ללא אישור. בתוך כך נמצאים עצים בוגרים אשר הוגדרו כמוגנים על פי החוק ואלו יהיו: עץ אשר גובהו יהיה שני מטרים או יותר ושעל פי מדידה שהתבצעה בגובה מטר ושלושים מהקרקע הקוטר של הגזע יהיה עשרה סנטימטרים או יותר. במקרה של עץ שעונה על קטגוריה זו יש לבקש אישור כריתת עצים לפני ביצוע העבודה.

כריתת עץ

מהי כריתת עץ

רגע לפני הגשת בקשה עבור אישור לכריתת עץ יש להבין מה בעצם הפעולה. כריתה היא חיתוך של העץ בקצה הענף או למטה. כלומר, לא רק חיתוך של הגזע בחלקו התחתון יחשב בתור כריתה ובמקרה של ספק כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע או עם פקיד היערות.

פניה אל פקיד היערות לקבלת אישור כריתת עצים

באופן כללי ניתן להגיד כי פקיד היערות הוא האחראי לספק אישור כריתת עצים. עם זאת, לעתים יש לפקיד נציג במועצה או בעירייה והנציג יהיה הגורם המוסמך מטעמו לתת אישור (כך למשל בעיריית תל אביב ישנו אחראי שיכול לטפל בבקשה עבור כריתה בעיר).

הפנייה עצמה תתבצע בכתב עם הסבר הבקשה. במידה וניתן אישור לכריתת העץ הוא יהיה תקף למשך 14 יום ובמידה ולא ניתן אישור אפשר יהיה להגיש ערעור על ההחלטה. לאופן הבקשה וההסבר יכול להיות השפעה על הקביעה הסופית ועל כן מומלץ להסביר את הנסיבות שמובילות אליה.

ראו גם: כריתת עצים בבית פרטי.

מתי נבצע כריתת עצים

באופן כללי המטרה היא לשמור על הצומח בארץ ועל כן אם ניתן לבצע פעולת מנע היא תתבצע. את בקשת האישור לכריתת העץ יש להגיש באחד מבין המקרים הבאים:

  • סכנה לסביבה – יתכנו מקרים בהם העץ מהווה סכנה לסביבה. לרוב הסיבה תהיה אופן הגדילה או פגיעה בצורה שאינה מאפשרת לטפל בו בצורה אחרת. במקרים אלו יש להגיש בקשת אישור כריתת עצים.
  • עץ פגוע – במקרים בהם העץ נפגע בצורה שאי אפשר לשקם אותו יתכן שהפעולה היחידה שניתן לבצע תהיה כריתה. במקרים אלו יש להגיש בקשה לאישור ולנמק את הסיבה באופן מפורט.
  • הפרעה בדרך – במקרים של שיפוץ, בבית פרטי, בניין דירות או ביישוב ובעיר לעתים יש לכרות עצים שנמצאים במקומות שחייבים לעבור כלים שונים ויש צורך לבצע בנייה (תשתיות או בנייה לגובה). במקרים אלו אם לא ניתן לבצע העתקה יש לבקש אישור לכריתה.

ביצוע הכריתה – כללים ומתן תשומת לב

לאחר קבלת אישור כריתת עצים יהיו לך שבועיים לבצע את העבודה. לצורך כך יש לפנות לבעל מקצוע המתמחה בתחום שיוכל לעשות את העבודה בלי לסכן את הסביבה ובסיומה יזיז את כל שאריות העץ אל המקום המיועד.

חשוב מאד לשים לב לתהליך ולוודא כי בעל המקצוע מגיע עם הכלים והידע המתאימים. במקרה של עצים גבוהים הפעולה יכולה להוות סכנה לסביבה ויש לנקוט בצעדים מקדימים, ליידע את התושבים בסביבה שלא יעברו במקום ולהרחיק את מי שמנסה להתקרב.

נשמח לעמוד לרשותך

חברת טיפ-טופ גיזום מבצעת עבודות כריתה וגיזום. אנו מזמינים אותך להתייעץ אתנו, לקבל מידע על התהליך ולמצוא אנשי מקצוע מומחים. זה הזמן להשאיר את פרטייך באתר ואנו נחזור אלייך בהקדם.

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: כריתה, העתקה וגיזום של עץ זית.

5/5 - (6 votes)

מה היה לנו בכתבה?

טיפ-טופ גיזום
טיפ-טופ גיזום

שירותי גיזום מקצועיים על ידי חברת טיפ טופ גיזום וכריתת עצים.
חברתנו מספקת שירותי גיזום עצים למעלה מ-25 שנים! בפריסה ארצית. במקצועיות ואחריות.

חברת טיפ טופ גיזום היא אחת החברות הוותיקות בישראל בתחום גיזום העצים, לא רק שהחברה מספקת שירותים בפריסה ארצית אלא כל השירותים הם תחת מחיר אחיד וגם תנאי השירות הם חסרי תקדים. זאת אומרת שכאשר אתם מקבלים את השירות שלנו אתם מקבלים גם אחריות על העבודה.

חברת טיפ טופ גיזום תשמח להעניק לכם שירות גם, רוצים להצטרף למגוון הלקוחות המרוצים שלנו? התקשרו כעת 050-800-4095

השאירו פרטים או התקשרו
050-800-4095

רם דגני
קרא עוד
"חיפשתי חברה שתגזום את העץ שכל-כך מציק לי בחצר, הגעתי לטיפ טופ גיזום מגוגל וישר התלהבתי מהשירות שקיבלתי, כאשר הם הגיעו לבצע את העבודה הם עשו את זה במהירות תוך שמירה על הסביבה, המון תודה לכם, תותחים!"
חנה לוי
קרא עוד
"העץ הגבוה בבניין כבר הגיע לחלונות הבתים והיינו צריכים לגזום אותו. תודה לטיפ טופ גיזום שביצעו את העבודה במהירות ולא חשוב מכך, בהירות ומקצועיות. אני ממליצה בחום."
אורן לפיד
קרא עוד
"תודה רבה על שירות לא פחות ממצוין. מהטלפון הראשון ועד סיום העבודה הרגשתי שאני בידיים טובות ומקצועיות. ממליץ בחום."
אורי כהן
קרא עוד
"תודה על עבודה מקצועית בגיזום 5 עצי דקל בחצר הבית. כיף לראות בעלי מקצוע טובים בעבודה."
סיגלית זגורי
קרא עוד
"תודה לצוות של טיפ טופ גיזום שהגיעו מהר לבצע כריתת עץ אצלנו בחצר של הבניין. הם עשו עבודה מצוינת כולל הגשת כל האישורים הדרושים. תודה רבה."
יהודה טלמור
קרא עוד
"אני רוצה להמליץ על השירות של טיפ טופ גיזום. הם עשו עבודה טובה, מהירה ומקצועית."
הקודם
הבא

יכול לעניין אותך

מידע מקצועי נוסף

כך תתחזקו את הגינה הפרטית שלכם

כל גינה צריכה תחזוקה. גינה אינה מתוחזקת היא גינה שמהר מאוד מאבדת את יופייה, הצמחים לא באמת מגיבים ולא עומדים בציפיות ובעלי החיים מגלים אף

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו - 050-8004095 דילוג לתוכן